9 jan. 2010

Dont be an idiot

Ja, här sitter jag och jobbar arslet av mig som vanligt. Flyttar runt millimetrar så jag snart blir- G A L E N. Men det är kul. Det jobbiga är att det ibland kan bli lite ensamt. Jag har inga problem med att vara ensam, nej, jag har ju till och med blivit kallad för en "social loner" (förvisso av en man som postat en bild av sin kuk på nätet, men ändå). Men tänk vad trevligt det hade varit med ett fikarum dit jag hade kunnat gå mellan varven och säga hej till nån annan som också jobbar hemma. I veckan har jag haft ett virtuellt fikarum på msn med Ina. Jäkligt gött har det varit plus att hon kan sin InDesign bättre än jag. Önska att hon också hade jobbat helg men jag kan tyvärr inte tvinga henne.

Men jag ska inte klaga. Fick besök av de här två tomtarna idag. Nyss hemkomna från Luleå så det var fint att se dem!




Gulliga!
Nu har jag bara två uppgifter kvar att göra. den ena är snabb men den andra bävar jag för. Pictogram, bah! Har skjutit på den i veckor.
Här kan ni få se mitt skrivbord. det är så här rörigt även när jag inte har deadlines. Skrivbord behöver inte städas!




Allt det obligatoriska, minus kameran och datorn då. Portfoliolistan, Staedtlerpennan, post-it, sax, kaffekoppen, handkrämen, mobilen, min nya mus (älskar den!), järntabletter, mobilen också det viktigaste: den oumbärliga DON´T BE AN IDIOT!-lappen. Utan den hade jag gått under.


Bisous!

Inga kommentarer: