7 jan. 2010

I need Laughter and Love, Some Kind of Drug, I Need Cigarettes

Det är så kallt nu att jag måste lägga apelsinerna på elementet för att kunna äta dem.Mina fingrar blir helt stela annars om jag försöker skala dem. Tre par strumpor och fingervantar på framför datorn. Annars överlever jag inte. Har jobbat med en bokserie om moderna klassiska tonsättare till min portfolio i några dagar. Nu är jag klar. Är nöjd men känslan vill inte riktigt infinna sig. Istället känner jag mig tom och ser fortfarande Satie, Britten och Pärts ansikten framför mig. Måste lära mig ta pauser. Mina nya strategi är att baka eller stryka lite kläder mellan varven. Att försöka skapa naturliga avbrott. Degen jäser - sitta framför datorn, degen ska rullas till bullar och in i ugnen - paus. Frågan är egentligen hur mycket man kan baka? Jag har frysen full nu så imorgon ska jag göra min egna buljong istället. Som förvisso också ska in i frysen...
Åh, är så trött. Efter den här helgen kommer jag verkligen behöva skratt och kärlek. Tyvärr har jag ju slutat röka men har jag tur hittar jag nån som vill blåsa lite rök på mig.

Bye, bye now.

Inga kommentarer: