13 jan. 2010

Inga fler nätter nu

Vimmelkantig. Det är nog ordet som kan beskriva mig bäst just nu. Det har varit väldigt intensiva dagar. Jag har lagt in mycket arbete, varit uppe alldeles för många timmar, försakat nöje och vänner och allt milimeterknuffande har emellanåt gjort mig helt bananas! Men det har varit värt det. Jag blev klar med min portfolio och fick ett väldigt produktivt samtal med min lärare. Om mina arbeten, om framtiden och att våga satsa på livet. Det har gett mig ny energi och ett studsande hopp att ta med mig genom den nya terminen. Det har också gett mig ett tydligare mål om vart jag vill nå. Om jag efter portfoliosamtalet tycker mig stå på 3 vet jag att jag ska upp till 10 och att det faktiskt är ett realistiskt mål. Efter den här terminen siktar jag på att ha nått upp till 6. Så jag har mycket hårt arbete framför mig.

Vi har också haft opposition på våra rapportarbete från Design Open-tävlingen idag. Det var ganska nervöst för vår grupp eftersom vi i mångt och mycket hade snurrat ihop allt och gjort mycket helt fel. Vi stapplade upp som små vingliga rådjur men med en stor portion ödmjukhet lyckades vi landa riktigt mjukt. Efter oppositionen hade vi utvärderingssamtal och en riktigt bra diskussion om vår utbildning. Det var som att vi alla hade legat och skvalpat på botten ett tag men nu fick tillbaka lusten att ta oss upp till ytan igen. Så himla bra utvärderingssamtal! Det var en oerhört skön känsla jag bar med mig när jag traskade hem genom snöyran. Jag tror att det är svårt att känna sig mer tillfreds med livet än vad jag gör nu.

Imorgon är planen att chilla runt i mjukisbyxor och ta det lugnt. Och lägga upp en planering för alla lösa trådar som jag måste knyta ihop innan jag beger mig till Island. Jag ser verkligen fram emot att ge mig iväg! Och då tänker jag inte ta med mig en massa stress. No, no, no!

Nu ska jag göra som personen längst bak på mitt första pictogram. Lägga mig och sova. Dock i sängen och inte på ett bord med en bok som huvudkudde.

Ses!



Mina pictogram till Orkanenbibliotekets studiemiljö.
Tyst läsesal


Grupprum

Inga kommentarer: