12 feb. 2010

Jag åkte till Island del 2:Reykjavík

Paljettgatukonst.

"Vet ni var korvkiosken ligger?"
När det bara finns en i hela stan är det riktigt praktiskt att använda den som vägbeskrivning.
Min syster berättade sen att reykjavikborna är väldigt stolta över sin korvkiosk och älskar korven.
Enligt min syster smakar korven skit men har man bara en korvkiosk gäller det ju att uppskatta den.

Om jag någonsin flyttar till Reykjavik vill jag bo här.
Ovanför Te & Kaffi- affären. <3

Mokka Kaffi

Smarriga våfflor och sött var deras specialitét.

Väldigt snyggt och avslappnat.
Skólavör∂ustigur 3a
Hit skulle jag också vilja gå med min man på lördag förmiddagarna,
läsa tidningen och humma till varandra över en våffla och en kopp kaffe.

Kärlek på Karamba!
Ligger nånstans på Laugavegur. Det mesta ligger där.

Hets mot staten inne på toaletten.

Ett mycket ösigt ställe. 11 tror jag att det hette.
Tydligen var de inte så noga med åldern där.
Vilket var tur för mig...
Också på Laugavegur.

I Reykjavik är det partyyyy!
Mindre stad än Malmö men 100000 gånger bättre på
galet festande, fylla och traditionella knytnävsslagsmål.

Finanskrisen har satt sina spår.

Jag hittade min gamla kärlek Monchichi!
Tydligen heter han Rumputuski på Island.
Föga smikrande. :(


Det märks att amerikanerna haft stort inflytande på Island. Förutom pudding har de Dominos pizza och Kentucky Fried Chicken. Mc Donalds flydde tyvärr ön i finanskrisens eftervallningar.
Reykjaviks finniga tonåringar är sååå ledsna!

Slutligen.Det här är genialt. Klart mjölk ska heta Muu och vara rosa!

2 kommentarer:

Elin sa...

Mycket fina bilder! Kanske kan jag få komma och hälsa på dig och din man, och följa med dig till det där caféet?

Jag kan humma också!

Loppan sa...

Klart! Vi ska sitta där alla tre och bara humma och sleva in våfflorna!