25 apr. 2010

Fleamarketfever

Lördagens loppmarknadsskörd blev inte stor men överraskade.
Efter en runda till ishallen i Limhamn är jag nu ägare till en reklamtändsticksasksamling med trevliga mått. Alla från sent 60-tal till tidigt 80-tal. Godis för en grafisk designer!


Här är de finaste: (klicka på bilden så får ni se dem lite större)

Det var roligt att många hade Malmöanknytning. Bland annat från de gamla fina hotellen som Kramer, Savoy och Arkaden. Får återkomma till tändsticksaskarna senare. Håller just nu på att scanna in dem, vilket minst sagt kommer att ta tid! Jag blev också stolt ägare till den här krokodilen med rubinögon. Den tjänar som nötknäckare också.




Sen kunde jag inte låta bli...jag samlar ju på kameror. Förvisso i den mer seriösa kategorin men iiii den här var så fantastisk och skrek så mycket barndom att jag inte kunde låta bli. Min för en tjuga. Tyvärr tror jag inte den varianten av film görs längre. Hade ju annars gärna provat.


Sen köpte jag också diverse annars krafs som istärningsbehållare, en cherubkruka, ett trääggsklurarpussel och blandade små plastinsekter men det är inget att glo på tänker jag.

Inga kommentarer: