14 apr. 2010

Owner of a lonely heart

Man är ingen bloggdrottning direkt...men det har varit en ganska jobig månad. Allt detta mörker som lägger sig som en tjock hinna runt själen. Men nu är solen tillbaka. Idag har jag sett jag fjärilar leka vid bryggan vid Kanalbron och sen fick jag besök av en jättehumla på balkongen. Vi fick också annat besök i veckan. Först av en duva.

Vilket Mys uppmärksammade.

Sedan av den här modiga damen som efter två år av katt-terapi äntligen vågade sig in i vardagsrummet. Esther spatserade glatt förbiutan att Miksi Mix reagerade. Guldstjärna!

Mitt stora glädje den här veckan har varit att få göra iordning balkongen. Vårpepp! he he.
Hela vintern har jag fantiserat om att ha en miniörtgård på balkongen. Jag har ju bara en liten fransk men har ändå fått plats med alla jag önskade plus smultron!

Rosmarin, timjan och en liten smultronplanta.
Oregano och röd basilika.
Kärleksört. Den blommar i slutet av sommaren och långt in på hösten. En växt jag verkligen kan rekommendera. Går bra att använda som snittblomma och klipps bara ner i slutet av oktober, för att sedan övervintra och sedan komma tillbaka.
Dahlian som fått sova i fönstret ute i trappen fick hoppa i en ny kruka och åkte ut på balkogen den med. Nu bara hoppas jag att den tar sig. Förra året gav den mig fantastiska ljuvligt stora och röda blommor. Jag älskar dahlior!
Min lilla japanska salix hade äntligen fått knoppar. Skämde bort den med en dos växtnäring.
Också planterade jag ut rosorna.
Det var allt från min lilla franska balkong. Bisous!

Inga kommentarer: