21 juni 2010

Skunk 2007; Danmark and that dark place called HELL.

Lisa is my only friend. [2007-09-17 12:23:37.637]
12:11

Spelningar jag ska se i höst:

Jens Lekman
Jonathan Richman
Feist
Soko
Efterklang
Slagsmålsklubben+ Wildbirds &Peachdrums
Black Mountain

Min syster hörde förresten Jens Lekman på radion idag och sa; Fan, det här låter som riktigt slemmig utländsk musik man hör när man är på charter.
Fint betyg!

Uppenbarelser [2007-10-09 21:49:10.0]
21:39
I Rissne ensam i en glamrockares skabbiga säng fann jag tillbaka till mig själv. I like me for me och jag klarar mig själv.

Sedan kom jag på att romantik färdas bäst med posten och belönas med fina sms och en timme rodnandes i telefonen.

Och du upptäckte att jag inte bara hade en räv
bakom örat utan ett helt grytt med gammelfarfar räv och allt.


Men det bästa av allt; jag fick kasta kastanjer på dej och jag gillar ditt hår.

21:49
Gaahh...jag är förlorad.

Hjärtklappning [2007-10-26 14:42:20.0]
14:38
Jag kan inte sova, ligger bara och vrider mej av rastlöshet nätterna igenom. Allt gick så bra, allt funkade tills jag drabbades av nån slags megaångest. Nån gång gav jag den tillfälle att sätta klorna i mej och dom har borrats djupt in. Inte sova, inte äta, bara tänka. Min själ är ensam.

14:42
Försöker tänka att nästa vecka är en ny vecka och ritar några rutor till.(Du kommer inte gilla det här.)
Det är kanske bara sömnbrist. Kanske skulle jag skaffa en mindre säng, för min är så stor och jag känner mig så liten i den. Liten och ensam.

yo yo bye bye [2007-12-03 16:00:36.963]
15:47

livet är komplicerat, jag bli illamående av glögg
det är gott med glögg

she acts like a slut but she´s really a freezer
we love and hate bye the tattoed fist
and all these songs are made of road trips

yo yo
bye bye

du är bra dum Li.

jag knarkar [2008-01-19 00:10:56.907]
23:48

Jag är med internet igen. Installerade det igår och flöt iväg på internethimlen. Plötsligt kom jag på mig själv med att lyssna på en gammal intervju med Salem Al Fakir från morgonpasset i P3 och insåg att klockan var halv fyra på morgonen. Då kom jag ihåg att internet är knark. Nu sitter jag här igen. Knark är bajs.

00:44 jag väntar på reprisen av Studio 60 on the Sunset Strip:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
ja, stal en gott och blandatpåse på silver tobak och tackade nej till ett frieri. ja och försökte dränka mig i badkaret, ha ha.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
jag gick ner i vikt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inas syster Lotta fick en flicka som heter Emmy, Posh-Linn en jätteblond bebis som heter Lucas. Jag tänkte på engelska fotbollshuliganer direkt när jag såg honom.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nä. Inte fysiskt ivf.

5. Vilka länder besökte du?
Danmark and that dark place called HELL.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Lojalitet, glädje, ljusglimtar, typ allt som är positivt.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
16 januari, bye bye happiness. men det visste jag inte då

8. Vad var din största framgång 2007?
jag har blivit väldigt bra på att ta reda på saker.

9. Största misstaget?
JAG gjorde inga.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, jag har varit "lite deprimerad" och sen så hade jag ju min tunnelbaneolycka.och jag stukade tån när jag skejtade men det var det värt.

11. Bästa köpet?
En kjol och en bräda.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, sprit men nu i höst inredning!

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Nä, inte riktigt men lite småglad.

16. Vilka skivor kommer alltid att påminna dig om år 2007?
Feist
Anna ternheim
the Gossip
Amy Winehouse
etc.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det här har varit mitt sämsta år sedan 1994.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Sagt nej.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit ledsen och bedrövad. Druckit mindre alkohol också.

20. Hur tillbringade du julen?
Jobbade, hängde med en kompis.

22. Blev du kär i år?
Nej, jag blev bitter istället.

23. Favoritprogram på TV?
Scrubs, Greys, asså fan jag har nästan slutat att kolla på tv.
24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hat är ett starkt ord, men ja.

25. Bästa boken du läste i år?
Jag läste nästan inga böcker. Fan vilket jävla skitår.

26. Största musikaliska upptäckten?
Feist på scen. magiskt.

27. Något du önskade dig och fick?
Ja, nya vänner, jobb, att min katt skulle bli frisk.

28. Något du önskade dig men inte fick?
Ja.

29. Årets bästa film?
Jag tyckte väldigt mkt om Half Nelson. Darjeeling Limited var också en höjdare. Såg inte så mkt film heller.

30. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Led och frös.

31. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja.

32. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Kjol med hög midja med instoppat linne eller tröja. en favorit är korta jeanskjolen och älsklings 25kronors t-shirten med argavargen från monkirean.

34. Vad fick dig att må bra?
vänner och alkohol.

35. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag blev mer äckld av kändishysterin och slutadeläsa skvaller.

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Moral vs. egoism, men den var mer filosofisk än politisk.Fast jag har följt den amerikanska valdebatten ett tag nu. Spännande!(helt utan ironi)

37. Vem saknade du?
Gustav.

38. De bästa nya människorna du träffade?
Henriette, Sebastian, glamourrockarna, Erika och alla de andra fina tjejerna på jobbet.

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Det lönar sig inte att vara snäll. Och att folk ljuger.Yes call me naive.

40. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Baby, I can't figure it out,Your kisses taste like honey
Sweet lies don't gimme no rise
Oh, what you're tryin' to do
Livin' on your cheatin'
And the pain grows inside me
It's enough to leave me cryin' in the rain
Love you forever but you're drivin' me insane
And I'm hangin' on

I'll wait, I'll never give in, Our love has got the power
Too many lovers in one lifetime ain't good for you
You treat me like a vision in the night
Someone there to stand behind you
When your world ain't workin' right
I ain't no vision, I'm the girl
Who loves you inside and out
Backwards and forwards with my heart hangin' out
I love no other way