22 aug. 2010

Somliga ljus brinner aldrig ut

I morse gick jag till parken och pallade äpplen. Jag har nämligen inte ätit frukt på en vecka minst eftersom jag är rätt så pank. Nu är det bara två dagar tills pengarna rullar in igen och jag längtar så jag nästan dör efter grönsaker, frukt och ägg. Mitt kylskåp är nästan tömt och mitt skafferi likaså eftersom jag insåg att jag fått besök av små obehagliga insekter.Blä! Kastade allt och därmed också min dröm om äggfria pannkakor.Snyft och ay ve....
Men där pengarna tryter brukar kreativiteten stiga in. Både i köket och på "kontoret" flyter det på rätt bra. Har massa projekt igång och är därmed rätt lycklig där jag sitter och svettas över diverse problem.

Jag har byggt olika askar. Det här är min favorit. Det syns kanske inte så bra men den är trekantig!
(Jag älskar att bygga saker och är en sån som gärna sprätter upp förpackningar bara för att se hur de är konstruerade.)

Börjat rita en serie och gjort några kollage

Också det här som är lite hemligt fortfarande.

Plus minst fyra grejer till, därav ett visitkort till mig själv. Känner att det är på tiden att jag skaffar ett. Man blir ganska intresserad av att jobba när man halvt om halvt svälter :)
Ja och eftersom det bara är två och en halv dag kvar unnade jag mig godis för 5 spänn.

Nu ska jag se No Country of Old Men, den går på tv och är gratis! Lucky me!


2 kommentarer:

Stéphanie sa...

Your blog is so lovely !

Loppan sa...

Thanks Stéphanie! Kind of you to comment :)!