12 sep. 2010

Tømmermand, for helvede mand!


Jag har haft långhelg så jag passade på att slå klackarna i taket i dagarna tre.
Började i torsdags med att gå och lyssna på Jeffrey Lewis & the Junkyard på Debaser.
Hade bara hört minilite innan så jag blev positivt överraskad.
Jag tyckte om det jättemycket! Som en yngre lite kvickare och punkigare Jonathan Richman.



Den här videon är en youtubefavorit annars är Roll Bus Roll och Broken, Broken, Broken Heart
klara hittar i mina öron.


I fredags kom Örjans kompisar från Umeå för att spela med sitt sjumannaband Syket på Inkonst. Det var en otroligt bra spelning och jag uppmanar alla som har chans att se dem live att göra det. Supertrevliga var de också och efteråt vankades det efterfest hemma hos Malin och Örjan (eller MalÖr, Malmös svar på TomKat, som de kallas för i folkmun ibland) till arla morgon. Jag skulle beskriva Sykets musik som en dansant mix av Träd, gräs och stenar och Goodspeed You! Black Emperor kryddat med svenskt vemod och norrländsk optimism. Eller ja....det kanske är bättre att ni lyssnar själv. Det kan ni göra här och här.

Fint som snus tyckte jag att det var på Inkonst också.
Himla längesedan jag var där.
Lokalen gav mig lite känsla av högstadiedisko. Fast med spriträttigheter.
Så jag slapp att gå ut och dricka gömt hembränt i buskarna mellan varven.
Tummen upp för det!

I lördags var det dags för tuppsvansparty för att fira Ina och Martinas födelsedagar. Tyvärr har jag inga bilder därifrån då jag var alldeles för upptagen med att botanisera bland alternativen på drinkbordet (ja jag är något av en amatörbartender; min kändaste drink Koffeinalbyldrinken blev ju en mindre hit). Alla var jättesnygga och det var kul att träffa alla fina vänner. Vid midnatt knatade en del av oss iväg till sommarens sista So Tough! So Cute!för att dansa häcken av oss. Vilket vi gjorde. Där lyckades jag knäppa en bild på mina gula följeslagare som troget har burit runt mig hela helgen. Sen blev jag slickad i ansiktet av en apfull tjugonånting. Tummen ner för det! Men jag återhämtade mig och dansade till stängning. Sen retirerade mitt gäng iväg på efterfest men jag valde att cykla hem och kramas med min hund.
Nu är jag klar med min helg känner jag. Nu längtar jag efter plugg, textharvande och häng framför datorn.

Inga kommentarer: