2 okt. 2010

Pigga upp!

Ja, här sitter jag med sämsta veckan i höst i ryggen. Har haft en TOTAL formsvacka och det mesta har gått fel eller inte blivit gjort. Jag har varit trött och yr i huvudet, sovit och kollat på tv istället för att plugga, ätit skräp istället för att träna osv. Det har varit så illa att jag inte ens har kunnat häfta ihop papper rätt. Misstänker nån slags brist, igår sprack det i min mungipa, så det är järntillskott, ökat vitaminintag och promenader som gäller nu. Det har dock funnits några ljusglimtar.

Som att den här söta hunden som jag kallar Kakan Kakansson utförde en kupp medan jag var i duschen och åt upp resterna av min bakfyllepizza. Det tackar vi för! Han var i varje fall väldigt nöjd med sitt tilltag.

Den här reklamfilmen med den mest passiv-aggresiva pandan jag nånsin sett. Eller som Mimmi beskrev det; den perfekta blandningen mellan ont och gott. Vet inte vad som är bäst, när han rycker ut droppet, välter kundvagnen och sen stampar på varorna eller när han daskar till mjölet!

Frida introducerade mig till Steget i lördags och det är musik så fin att man blir full av kärlek i hela kroppen. Först tyckte jag att det lät lite kristet men jag kapitulerade och vågade låta musiken göra mig mjuk som en mozzarella i hjärtat.


Hela skivan finns på spotify också!
Ett extra plus är att de kommer från Sveriges näst bästa stad Göteborg! Blir glad bara jag tänker på ett!
Nu ska jag ägna mig åt mer världsliga saker än att blogga. Typ plugga lite tryckteknik....

Inga kommentarer: