4 dec. 2010

Kollision på E 6:an

I morgon har jag min sista intensiva pluggdag innan tentan på måndag. Efter det har jag en rolig vecka att se fram emot. Förutom Bodypumpen (kul, kul ska bli stark som pop-eye) på tisdag har Laga Äta Mat årets julstök på onsdag. Jag missade förra årets men matlagningsgruppens första år var riktigt skojigt. Vi lagade pepparkakspasta och sen hade vi nån idé om att vi ville bygga lastbilar i pepparkaksdeg som vi försökte förverkliga. Det var jobbigt men väldigt roligt. Vi fick efter många tappra försök och lika många brännskadeincidenter till två lastbilar. Med mycket tålamod fick vi ihop dem och de höll... flera minuter faktiskt! Först föll ett hjul av ena lastbilen sen trillade en bit av karossen på den andra och därefter gick det utför... Eftersom vi är en tapper matlagningsgrupp bestämde vi oss för att arrangera senariot som en lastbilskollision istället. Vi blev mycket nöjda!

Jag och Martin arrangerar kollisionen.

Jag rättar till storyboarden lite.

Vilka kreationer det blir i år vet vi nog först efteråt men kanske experimentell glögg, mumsig mumma, peppriga pepparkakor eller giraffer i marsipan? Vi hade också nån tanke om att göra en världskarta i pepparkasformat...vi får se!

På torsdag är det dags för Watch Out och jag ser verkligen fram emot att få kränga två hela avsnitt av True Blood den här veckan. Sookie! (Ja man måste ha sett serien för att höra Bills hesa röst)
Det bästa kommer dock på lördag när vi ska dra in till Köpenhamn för att äta julefrokost på Ugglevej! Det ska bli så musigt som Henriette alltid säger. (Har jag tur ska vi vara där klockan otta, ha ha, förlåt Hen!)
Och det höll jag på att glömma! På måndag morgon är det dags för terminens första peppfrukost för Becky är äntligen hemma! och jag och Malin ska få klämma på henne lite. Hoppas att hon luktar enhörning precis som förr.

Bisous!


Inga kommentarer: