17 mars 2011

I want to go to there

Jag är rädd. Jag håller på att få vuxenhjärna. Den är trött hela tiden och helt tom på idéer. Den drar mig till tv:n och får mig att somna på soffan. Tivolit har stannat för vuxenhjärnan har dragit ut sladden. -Det är slöseri på el, fnyser den och släcker alla lampor i lägenheten och tvingar ögonen att fixera vid den ljusflimrande skärmen. Tillsammans med min vuxenhjärna zappar jag på fjärren. Tänker ingenting. Tar inte in, släpper inte ut.

Jag orkar inte protestera men säger till vuxenhjärnan att jag måste åka bort ett tag. Jobbresa, poängterar jag allvarligt och hoppas att inte vuxenhjärnan ser att jag ljuger.
Jag packar väskan och åker hit:
http://www.tamimiea.com/giraffe-manor/index.html










(Okej, den här bilden är lite läskig, men vuxenhjärna är läskigare.)

Inga kommentarer: