26 apr. 2011

Räven också



Nu i vår har jag gått en kurs som heter Skissen som kreativt verktyg. Det har varit jättekul och jag kan verkligen rekommendera den till alla som bor i Malmö och som är intresserad av kreativt tänkande. På kursen har vi haft en massa föreläsare, en konstnär som skissade med video, en konstnär som jobbade med "drägliga översättningar av verkligheten", på hans workshop förstorade vi små pytte saker x 20, jag byggde en jättestor äppleskrutt i kartong, en scenograf kom och vi fick skissa i skala 1:1 och byggde miljöer, en industridesigner som skissade i idégenerering och en serietecknare / illustratör; Lovisa Witt, som lärde oss skissa med ord och bild. plus några till. Nu gör jag mitt slutprojekt på kursen och för att dokumentera processen använder jag min andra blogg filialen. Bloggen heter Jag ville ju bara rita lite rävar och handlar om att hitta glädjen med att teckna. Jag kommer att lägga upp saker i den fram till redovisningen så m ni vill följa mitt arbete kika gärna in på Jag ville ju bara rita lite rävar.

Inga kommentarer: