27 feb. 2011

Grejen är den...

...att jag i december fick en praktikplats på ett förlag.
Jag har velat ha praktik rätt länge så jag var väldigt glad att jag äntligen fick en.

Meningen var att jag skulle vara där en dag i veckan under vårterminen men efter två dagar ringde chefen upp mig och erbjöd mig ett jobb istället. Jag var i chocktillstånd i flera veckor, men också väldigt glad! Den här tidskriftsamlaren var från början mitt ambulerande kontor men jag har numera både skrivbord, stol och dator. Och en fantastisk utsikt!

Så nu jobbar jag här tre dagar i veckan samtidigt som jag gör mitt exjobb. Det är rätt kämpigt och vissa dagar ångrar jag att jag har tagit på mig så mycket men för det mesta är jag bara nöjd med att ha fått in en fot på ett förlag och att jag antagligen har ett heltidsjobb som väntar så fort terminen är slut.

Inga kommentarer: